מהפכת הקמעונאות

מהפכת הקמעונאות מתוך הרצאה של Howard Saunders בכנס ריטייל אקספו בלונדון.

עם השתלטות הטלפונים החכמים על חיינו והעובדה שיש לנו פחות ופחות זמן  אנו עדים לשינוי בצריכה של לקוחות, אנו משתמשים בסלולרי שלנו עוד לפני שאנחנו אוכלים ארוחת בוקר, מוצרים מגיעים אלינו בקניות אונליין כמעט ללא מאמץ, מותגים שונים אוספים עלינו מידע ונתונים ובצורה לא מודעת משווקים לנו מוצרים בדיוק לפי הצורך שלנו. בקרוב תוכנות יזהו גם את מצב הרוח שלנו ויפעלו לפי זה. אז איך בכל זאת החנויות הפיזיות יכולות לשרוד ולמשוך אליהן קונים? 

לפי האוורד סנדרס, רשתות/חנויות החושבות שהן מוכרות מוצרים עושות טעות. חנויות לדעתו הפכו בית כלא למוצרים. היום החשיבה צריכה להיות שונה, חנויות צריכות לחבר את הלקוח רגשית.

השאלה היא לא האם את רוצה חולצה? אלא, האם את רוצה את ה -חולצה? 

“free people” הרשת שנכנסה לארץ לאחרונה והביאה איתה חווית קנייה אחרת.

אני יכול להתחבר למותג שלא התחברתי אליו קודם לכן דרך הרגש ע“י ביקור בחנויות פופ אפ מיוחדות, התנסות במוצרים, חווית קנייה אחרת במתחם החנות. 

חנויות הקונספט של “dyson” מוזיאון לשואבי אבק ומייבשי שיער הכולל פינות התנסות במוצרים.

לא מספיק לסדר מוצרים בחנות מתוך כוונה שהם יעוררו אצלנו את החושים ואת הדמיון על מנת שנרכוש אותם. חנויות שחושבות כך ישארו מאחור. רשתות שעושות מאמץ להבין את הערכים הבסיסיים , הזהות, היצירתיות ויציתו את הדמיון של הלקוחות שלהן יעוררו את החושים, יבדרו ויתנו השראה ללקוחות. אנחנו יצורים חברתיים שמשתוקקים למגע אנושי ודיאלוג ולכן לא מפתיע ששורות על גבי שורות של מוצרים ישארו בחנויות כאשר יש אלטרנטיבות מפתות יותר. 

בחירת בדים לוילונות

פינות אתנחתא בתוך מתחמי קניות.

בתוך התחרות חברות המותגים המובילות רוצות לייצר תשוקה שמדלגת על ההיגיון של הלקוח כדי ליצור קשר רגשי איתו.

”אני לא צריך את זה אבל אני חייב שיהיה לי את זה“ 

קחו לדוגמא את חברת הרמקולים “SONOS” החברה שבסיסה בקליפורניה מייצרת מערכות סאונד אלחוטיות. מטרתה לשנות את הצורה שאנו שומעים מוזיקה בבית. החברה מראה איך קבוצת רמקולים משפרת את איכות החיים של הגרים בבית ע“י כך שהיא מאפשרת להם חוויה מוזיקלית אחרת. “סונוס” זיהתה כי המוצר שלהם מחייב הדגמה כדי למכור אותו, להסביר איך זה בא לידי ביטוי בתוך הבית ולא בכל בית אלא בתוך בית החלומות! וכך הם יצרו את חנות הקונספט הראשונה שלהם. בתוך החנות ניתן למצוא סדרה של מיני דירות המייצגות שמיעה של מוזיקה בתוך הבית. האקוסטיקה מושלמת, הדירה המניאטורית מעוצבת כדי לתת תחושה של בית אמיתי שיש בו מרחב שמיעה. ההתנסות מעוררת השראה ומראה ללקוח איך הוא יכול להתאים את המערכת לחייו ואיך היא תגרום לו להרגיש. 

חנות הקונספט של “sonos”

לפי האוורד אין טעם לנסות להתחרות בחנויות האונליין במחיר אבל ניתן להתחרות בייחודיות, איכות ובחווית קנייה אחרת שתספק ללקוח. 

חנות “LEVIS” בה תוכל לעצב את הג’ינס המיוחד רק לך.

אין ספק שהדבר הנכון זה ריטייל ודיגיטל המשולבים יחד. קניות אונליין וגם חנות פיזית. 

אין תגובות

הוספת תגובה