סידור לפי צבעים

סידור לפי צבעים בנקודת המכירה יגרום לאפקט חזותי מרשים.

בין אם מדובר בריכוז מוצרים בצבע זהה או בטווח צבעים או גוונים של אותו המוצר, סידור כזה ימשוך את תשומת לב הלקוחות ויעצים את חווית הקנייה.

 

לקוחות שואלים אותי מה נכון יותר, סידור החנות לפי קטגוריות או לפי צבעים? אני טוענת שזה תלוי בתמהיל המוצרים. בכל מקרה נסדר את החנות לפי קטגוריות, כאשר מסדרים את החנות לפי קטגוריות אנו נותנים ללקוח אפשרות לבחור את המוצר המתאים מתוך כלל אפשרויות הקיימות באותה הקטגוריה. סידור לפי צבעים יכול להיות במקרים מסוימים החלוקה לקטגוריות של אותה חנות וללוות את נקודת המכירה באופן קבוע.

חנות: YOLO צילום: ליאור גרונדמן מתוך הספר storestyle

 

סידור לפי צבעים יעבוד טוב גם בחנויות בגדים, סידור כזה יהיה מאד ברור ללקוח וישמור על מראה הרמוני בחלל המכירה. זה לא חייב להיות קטגוריות מאותו צבע בדיוק אלא בהתאמות צבעים או קולקציות.

 

בתמונה הבאה ניתן לראות סידור קיר קונספט בכניסה לחנות לפי צבעים – מראה את שלל האפשרויות בחנות עוד לפני שצוללים פנימה.

 

בתמונה הבאה ניתן לראות נקודת מכירה בה בחרו לסדר נעליים לפי צבעים ולא לפי מידות. סידור לפי מידות היה מקל על הלקוח במציאת זוג מתאים אך אין ספק שבמקרה זה סידור לפי צבע מייחד את נקודת המכירה, גורם ללקוחות להתקרב ומעורר חשק לרכוש את המוצר.

דוכן: מרשה בלרינה

 

במקרים מסוימים נאמץ סידור לפי צבעים רק לעתים כדי לשבור סידור מדף או לצורך עיצוב שולחן/מדף קונספט לפי צבע מסויים.

חנות: הילולה צילום: ליאור גרונדמן מתוך הספר storestyle

 

סידור מוצרים משלימים מאותו הצבע יעודד קנייה נוספת מעבר למה שתכנן הלקוח.

חנות: DOTTY צילום: ליאור גרונדמן מתוך הספר storestyle

 

 

 

אין תגובות

הוספת תגובה