קו הקופה בחנות – הכל מתחיל איפה שנגמר…

מיקום הקופה תלוי הרבה פעמים באילוצי מבנה החנות, אבל באופן כללי אם ניקח חלל חנות שצורתה מלבנית פשוטה, אמליץ למקם את הקופה בסוף החנות. מיקום דלפק הקופה בסוף החנות מאפשר תנועה נינוחה ונעימה בחלל החנות, מאפשר למוכר לקבל את פני הלקוחות הנכנסים ולחסוך את הלחץ ואת תחושת המחנק שעלולים להיווצר ממיקום הדלפק סמוך לכניסה.

 

12

חנות: Donna & Ralph עיצוב פנים: מיה מוסיוב צילום: ליאור גרונדמן

 

מומלץ שגובה הדלפק יהיה 90 ס”מ. מוכר היושב מאחורי דלפק נמוך יותר ייראה כאילו הוא יושב במשרד וללקוחות תהיה תחושה שהם מפריעים לו. עמדה גבוהה מאלצת את המוכר להיות זמין ללקוחות בכל עת. דלפק גבוה מ-90 ס”מ יסתיר את המוכר כשזה יושב מאחור ולא תהיה אינטראקציה עם הלקוח הנכנס לחנות. גודל הדלפק צריך להיות בפרופורציה לגודל החנות. אני מדמה חנות גדולה עם דלפק קטן לאדם עם ראש קטן. 🙂 לעיתים הדלפק משמש אלמנט עיצובי מרכזי בחנות.

 

1

חנות: kids mode עיצוב פנים: מיה מוסיוב צילום: טל ניסים

 

בתכנון דלפק הקופה כדאי לחשוב מראש על אזור שירות נוח למוכרים בחנות בכל הקשור לאריזות מתנה ושאר צורכי משרד, כך נשאיר את קו הקופה מסודר ונעים בעבור הלקוחות.

 

3

חנות: made by hand עיצוב פנים: מיה מוסיוב צילום: טל ניסים

 

את הקנייה בחנות מסיים הלקוח באזור קו הקופה, ולחוויה שלו באזור זה השפעה רבה על תחושותיו בעת עזיבת החנות. חשוב להקדיש מחשבה למראה אזור זה ולתכנן אותו כך שללקוח יהיה נוח, מרווח ונעים לבצע בו את התשלום.

 

5

חנות: kids boutique עיצוב פנים: מיה מוסיוב

 

בזמן ההמתנה בתור לקופה יכול הלקוח להתרשם ממוצרים נוספים שאולי לא הספיק לבחון במהלך השהייה בחנות. מומלץ שמוצרים אלה יענו על  צורך של הלקוח ושיהיה קל להוסיפם לסל הקנייה מבחינת מחירם וגודלם. יש המעריכים כי הגידול בהכנסות מקניות אלה יכול להגיע אפילו ל-10% מסך מחזור ההכנסות של החנות. ואולם יש לחשוב על חוויית הקנייה של הלקוח, ומומלץ להשאיר את אזור קו הקופה נקי ופנוי ככל האפשר. המלצה זו אינה סותרת הצגת מוצרים בקו הקופה אלא מדגישה את חשיבות הארגון והסדר באזור זה. יש דרכים נוספות חוץ מהנחת מוצרים על הדלפק עצמו כדי להציג מוצרים בקו הקופה. אפשר להציגם על קיר מאחורי המוכרים או באמצעי תצוגה לצד הדלפק. אם יש באפשרותכם לתכנן ולייצר דלפק מותאם לצורכי החנות, תוכלו לשלב ביתר קלות מוצרי קו קופה על הדלפק ועדיין לשמור על מרווח נעים ללקוח.

 

קו קופה

מימין – חנות: הוביקס עיצוב פנים: מיה מוסיוב | משמאל – חנות: להלו עיצוב פנים: מיה מוסיוב צילום: טל ניסים

 

בקו הקופה יש להציג מוצרים קטנים וזולים לעומת מוצרים הנמכרים באותה נקודת מכירה ובדרך כלל מתאימים לעולם התוכן של החנות. אנו מכירים את החטיפים בקו הקופה של רשתות המזון אך גם בחנויות לייף סטייל יש מקום למוצרי קו קופה. בחנות תיקים לדוגמה, ארנקי כסף קטן יכולים להיות מוצר שיוסיף הלקוח לסל הקנייה ברגע האחרון. חנויות בתחום מסוים שהן בעלות קונספט מובהק יוכלו למכור מוצרים שאולי לא תואמים את התחום אך בהחלט שייכים לקונספט. למשל מעצבי בגדים מוכרים בקו הקופה מחברות ופנקסים בעיצובם האישי. קו הקופה יכול לשמש אזור תצוגה מתחלפת וישתנה בהתאם לנושא או לקונספט מסוים. רווח מאוד שילוב מוצרים הקשורים לעונות השנה ולחגים, שכן מוצרים כאלה מתאימים לצרכים מידיים בתקופות הזמן המשתנות.

 

קו קופה2

מימין – חנות: תעלולה עיצוב פנים: מיה מוסיוב צילום: תום דבש | משמאל – חנות: דורותי עיצוב פנים: מיה מוסיוב

2 תגובות
  • אוריה גנור

    ספטמבר 22, 2016 ב 6:24 am הגב

    דוגמאות מושלמות 🙂

  • storestyle

    נובמבר 1, 2016 ב 3:03 pm הגב

    אתה לא משוחד ?

הוספת תגובה